lördag 30 maj 2015

NU ÄR HOTELLET FÄRDIGT




HEJ VÄNNER!

För 6 månader sedan påbörjades en stor makeover av vårt Stationshus.
 Centralstationens Hotell & Vandrarhem som ligger i det vackra huset skulle
få ett helt nytt och unikt utseende. Jag fick äran att göra ett komplett
inredningsförslag och ägarna har lagt ner hela sin själ på att förverkliga alla
idéer. Sprungit på loppis och åkt hit och dit för att få tag på just "de rätta"
prylarna så att alla 16 rum skulle få helt olika och personliga utseenden. 

Igår var det invigning och vi alla var över förväntan glada över resultatet och
hotellet har nu fått en inbjudande och unik atmosfär, just det vi eftersträvade!
Vi hoppas och tror att de som checkar in här kommer att få en feeling av att de bor
på ett Boutique-Hotell. Eller vad tror ni?..
Välkomna in!


















En härlig mix i "Sviten"...





Ytterligare ett ombonat rum med blandning av gammalt och nytt.




Så här ser Stationshuset ut utvändigt och vetter ut mot vackra Karl Johans Park.






Inspirationen till alla rum fick jag av ledord som "resor", "tåg" och
"världen". I matsalen blir man nästan överkörd av tåget...





Nu är det dags att åka iväg till bygghandeln för här hemma har det äntligen
börjat hända grejer. Pergolan kommer upp inom kort, en inbyggd bänk och
lite annat smått och gott som jag snart kan visa er. Så nu måste jag rusa!
Hej svejs!


KRAM
Judita

12 kommentarer:

  1. Galet läckert och jag skulle gärna checka in där på hotellet när som helst. Kanske kommer förbi någon dag och hälsar på... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Du är ett geni!!!!!
    Urläckert!!!!!!!!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Men oj så fint! Superläckert! Kunde jag inte drömma om att det var så fint där! Ny vacker vy på stan från balkongen!! Bra jobbat!

    Kramar o Trevlig helg trots regn! Anna

    SvaraRadera
  4. Toksnyggt!!!! SÅ himla snyggt, coolt, vackert... Du är så himla duktig!!!
    Där skulle jag lätt vilja bo någon natt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. WOW så himla läckert , häftigt och coolt .Du är ju så grymt duktig !!! Ha en trevlig helg Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Jamen jaaa tack där kan jag gärna bo en natt eller två!
    Döööösnyggt!
    Å nehej du loppan nu har du inte läst ordentligt.
    Det var ju mannen som fyllde i går...jag ska fortsätta vara 42 ett halvår till..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Men WOW, så snyggt!!!! Där måste man ju bo om och om igen, så man får ett nytt rum varje gång! ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  8. Så himla snyggt !!!
    Verkligen helt underbara rum
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint. Skulle kunna checka in direkt. Du är jätteduktig. Kram Anita

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).